štvrtok 1. mája 2008

Začiatok príbehu...

Ešte predtým ako začnem písať svoje príbehy z Ekvádoru, bolo by fajn vysvetliť prečo sa vlastne teraz nachádzam v Ekvádore a čo tu plánujem robiť :)

Skôr, ako budem opisovať svoju AIESEC kariéru, ktorá ma priviedla až tak ďaleko, mohol by som predstaviť organizáciu AIESEC, ktorá mi toto všetko umožnila.
Podľa web stránky http://www.aiesec.sk/ a www.aiesec.sk/cu AIESEC je globálna, apolitická, nezisková organizácia riadená študentmi a čerstvými absolventmi inštitúcií vyššieho vzdelania. Jej členovia prejavujú záujem o globálne otázky, vedúce pozície a manažement. AIESEC nediskriminuje na základe rasy, farby pleti, pohlavia, sexuálnej orientácie, vyznania, náboženstva, etického a spločenského pôvodu.
AIESEC je prítomný na 1100 univerzitách s 28,000 členmi je AIESEC najväčšou mladými ľuďmi riadenou organizáciou na svete. S cieľom poskytnúť mladým ľuďom priestor pre rozvoj ich líderských schopností ponúka AIESEC každoročne 6,500 príležitostí viesť svoj vlastný tím a viac ako 4,400 medzinárodných stáži ročne.
Zjednodušene povedané, AIESEC sa snaží o rozvíjanie schopností a zručností mladých ľudí. Tým, že rozvíjame jednotlivcov, zlepšujeme spoločnosť. A samozrejme, tým že rozvíjame jednotlivcov = rozvíjame seba, zlepšujeme si svoje vyhliadky do budúcnosti, hlavne čo sa týka profesijnej stránky.
Aj keď je fakt, že vďaka AIESEC vzniklo aj veľa manželstiev a následne aj veľa tzv. AIESEC-babys :)
Dobré na tom všetkom je však to, že nikto nám nikdy nič nelinkuje, neprikazuje... Každý si môže zvoliť či chce byť AIESEC member, alebo nie, či chce pracovať v oblasti marketingu, ľudských zdrojov, financií , projektového manažmentu, alebo sa chce stretávať so stážistami. Každý si sám vytvorí svoju vlastnú cestu, po ktorej kráča...

A tak som si zvolil tú svoju aj ja.
Hneď ako prvák na Fakulte managementu UK som sa prihlásil do organizácie AIESEC at Comenius University, kam ma úspešne prijali.
Po pol roku ako člen tímu som sa dostal na pozíciu tímlídra, kde som zotrval asi 4 mesiace. Mal som možnosť si vyskúšať, čo to znamená viesť a motivovať ľudí. Určite skúsenosť na nezaplatenie.
V ďalšom roku, ako OCP, som opäť viedol od 4 do 10 ľudí pri organizovaní 4 rôznych konferencií. Najväčšej z nich, FEM 2007, sa zúčastnilo asi 160 delegátov a pre veľa z nás zostane určite nezabudnuteľná. Ako organizátori sme sa stretli s množstvom nečakaných problémov a krízových situácií, ktoré sa nám úspešne podarilo zvládnuť a konferencia prebehla „ako po masle“ o čom nás presvedčili aj reakcie delegátov po skončení konferencie. Najväčší learning point bolo pre mňa to, že ako líder tímu treba pristupovať ku každému členovi tímu osobitne a treba sa snažiť naladiť na jeho vlnovú dĺžku.
Po tejto skúsenosti som od mája 2007 bol zvolený za viceprezidenta pre financie našej pobočky AIESEC at Comenius University a tým pádom za člena výkonnej rady (executive board = EB). Pracovať 12 mesiacov v tíme s 5 ľuďmi a mať spolu s nimi na starosti pobočku medzinárodnej organizácie sa nepodarí každému a určite nie v našom veku. Čo sa týka tohto roku – napriek nedostatku času, častému stresu a neužívania si klasického ničnerobenia - nikdy som neoľutoval, že som bol členom EB. Najmä vďaka ľuďom, s ktorými som spolupracoval. Ivka, Kika, Nataš, Vaco – ďakujem za tento rok. :)

Niekedy na začiatku roka 2008 som začal uvažovať čo ďalej, či pokračovať v AIESECu alebo ísť na stáž, ktoré AIESEC poskytuje pre študentov a čerstvých absolventov univerzít. Napokon som sa rozhodol aplikovať do MC = národného vedenia AIESEC in Ecuador. Vo februári, kedy sa v AIESEC in Ecuador konajú voľby do MC, som bol zvolený a moja túžba vyskúšať si život v zahraničí nabrala reálnejšie kontúry.
O tom, prečo som si vybral Ekvádor sa dočítate v ďalšom príspevku. :)


Žiadne komentáre:

Nekupuj ale predávaj letenky!

Ako získať lacné letenky?

1.Založ si blog / alebo prevádzkuj vlastnú webstránku
2.Zaregistruj sa zadarmo na Pelikáne 3.Umiestni partnerský odkaz na svoju stránku alebo blog.
4.Klikni na svoj odkaz a získaj províziu za svoju vlastnú letenku
5.Zdieľaj "svoj" link medzi kamošmi (Cez mail, cez FB...) a inkasuj 4-5 Eur za každú predanú letenku.
6.Pelikán ti vyplatí provízie priamo na účet.

Registrácia...

... a ozaj - netreba mať firmu ani živnosť ani nič podobné :)
Posledný tip na záver: Pri vypĺňaní formulára narazíš na Referral ID = je to ID, pod ktorým budeš registrovaný a bude aj v tvojom partnerskom linku = odporúčam teda nedávať do neho svoje meno a pod. (ID ale môže byť hocičo - napr: 98765, abcdefg...)